Friday, 16 August 2013

kalaulah..

"kalau aku belajar rajin-rajin dulu, mesti aku dah kerja kat oversea"

"kalau aku tak kawin lagi, mesti aku dah travel satu dunia"

"bestnya kalau aku tinggi, boleh melawa macam model"

"kan bagus kalau anak aku perempuan, boleh letak hantaran tinggi-tinggi nanti"

kalau lah perkataan 'kalau' tu tak wujud, kan bagus? nampak tak implikasi perkataan kalau dalam hidup kita sehari-hari. sebenarnya perkataan kalau tu dilarang oleh syarak, sebab boleh mengundang kesedihan, penyesalan dan buat kita fikir Allah itu tidak adil, padahal yang berlaku semuanya dah ditentukan.

kan bagus kalau perkataan kalau tu tak wujud.



1 comment: